Vigtige statistikker for online markedsføring

Data kan være med til at hjælpe dig med at træffe bedre beslutninger og øge din succes. Når du bruger data korrekt, kan du identificere de ønsker og behov, som din målgruppe har, og udvikle en strategi, der er tilpasset disse behov og interesser.

Se alle statistikker for online markedsføring herunder…

83%

af danske virksomheder med webshop salg forventer, at de i de kommende år vil opleve stigende online salg.

70%

af detailvirksomhederne* sælger via en eller flere online salgskanaler.

70%

af de B2B indkøbere har ikke været i personlig kontakt med virksomheden, som de handlede med.

7 ud af 10 B2B indkøbere handler oftest på nettet, når de skal købe alt fra kontormaterialer til maskiner og råvarer.

Bekvemmelighed og priser er den primære grund til, at forbrugerne handler online.

Flere forbrugere betalte i januar via en betalingsapp som MobilePay end en traditionel kortbetaling på nettet.

Hver tiende dansker har decideret fravalgt en online butik på grund af butikkens manglende miljøhensyn.

Dansk e-handel er forandret for altid efter 2020

Danske virksomheder har i langt højere grad end resten af EU omstillet sig til e-handel i de senere år.

Der var flest onlinekøbere, som bestilte tøj, sko og accessoires, færdiglavet mad og ting til hjemmet, fx møbler, lamper eller haveredskaber.

Hver fjerde tjekker troværdighed af online indhold.

E-handel giver danske eksportmuligheder til USA.