Lad os skabe resultater sammen
Kontakt os - Uforpligtende snak81 62 42 43
SEO & Søgemaskine-optimering
Vi følger Googles retningslinjer. Vi turbolader bare processen!
Som eksperter i SEO ved vi, at det vigtigste for at rangere højt i søgeresultaterne, er kvaliteten af dit indhold. Vi hjælper dig med at udvikle og udgive højkvalitets indhold, så din hjemmeside rangerer højt på værdifulde søgeord. På den måde vil din hjemmeside blive fundet der, hvor dine kunder forventer at finde dig og din service eller dine produkter.
Det er vigtigt at skelne mellem brugerens hensigt, når de klikker på betalte annoncer, og på forslagene i Googles søgeresultater.
Når brugerne klikker på annoncer, er de mere tilbøjelige til at købe her og nu eller foretage en kommerciel transaktion.
Søgeresultaterne bruges stadig af de fleste som en slags leksikon, hvor de leder efter svar på deres spørgsmål - før de er klar til at foretage et køb.
Hvis vi ser på spørgsmålet de stiller, så er de ofte indikatorer på, at brugerne har til hensigt at foretage et køb snart. Hvis vi tager udgangspunkt i vandresko, så ville brugere ofte skrive: “Hvor meget koster vandresko?” eller “hvad er den bedste vandresko?”. Disse brugere er stadig i research-fasen, men planlægger at foretage et køb.
Derfor tager nogle af de mest effektive SEO-strategier også udgangspunkt i de mest almindeligt stillede spørgsmål folk skriver, inden de træffer en købsbeslutning. Det vil samtidig også øge din hjemmesides autoritet på det overordnede emne. I vores eksempel kunne det for eksempel være ”sko”.
Når du forsøger at besvare disse spørgsmål og bruger interne links, vil det bringe mere trafik fra brugernes research, før de køber dine produkter eller tjenester. Og hvad vigtigere er, så vil det også øge rangeringen af dine primære søgeord.
Søgemaskineoptimering (SEO) hjælper din hjemmeside med at blive fundet på søgemaskiner som Google, Bing, Yahoo og lignende.
SEO er den teknik, som gør din virksomhed synlig i cyberspace. Populært sagt siger man: ”Hvis du ikke er på den første side af Google, så eksisterer du ikke.”
Dine konkurrenter, der deler de øverste rangeringer, tager næsten 90 % af trafikken. Dine services og produkter fortjener at være der, og med velproduceret og aktuelt indhold kan du være sikker på, at telefonen hurtigt ringer.
Er du ikke overbevist?
Så lad os sammen se på, hvordan SEO kan blive nøglen til din markedsføringsstrategi og hovedmotoren i din virksomheds vækst. Vores pakker matcher forskellige typer af budget og behov for markedsføring.
Formålet med SEO rapporten er, at få et overblik over din hjemmesides sundhed. Tænk det som det løbende sundhedstjek ved SEO-doktoren. Her vil du få indblik i de tekniske aspekter som on-site status og linkanalyse af din hjemmeside foretaget af vores SEO-eksperter.
SEO rapporten bliver udført som en komplet SEO-analyse af dit websted ved at anvende mere end 20 kriterier, der påvirker din placering i de organiske søgeresultater. Hvert analysepunkt ledsages af forklaringer, så du ved, hvordan det påvirker din SEO og dermed den naturlige henvisning til din hjemmeside.
Vores SEO-eksperter sorterer derefter alle punkterne fra SEO rapporten for at optimere efter deres vigtighed (høj, mellem, lav prioritet), så du kan vælge, hvad du vil forbedre på din websted.
Når du har set resultaterne af SEO-analysen, retter vi de identificerede fejl, der begrænsede din SEO.
Søgemaskineoptimering til e-handel er på mange måder anderledes end til informative hjemmesider. Det er det fordi, at de fleste standard-teknikker er baseret på indhold. Når det kommer til e-handel, så er det ikke altid en fordel at have en masse indhold, især på kategori- eller produktsider.
Det kan nemlig i værste fald få dine potentielle kunder til at klikke rundt på siden uden at foretage et køb. Og så er indsatsen potentielt spildt.
På e-handelssider handler det om at konvertere dine besøgende effektivt, og skabe mest mulig værdi ved deres besøg – hver gang. Derfor skal du ikke bare optimere med indhold, som dine potentielle købere bruger lang tid på at læse, for til sidst at miste interesseren.
I stedet skal din søgemaskineoptimering være fokuseret på at tiltrække potentielle kunder til eksempelvis din blog, hvor du forklarer om nye produkter på shoppen, og så linke direkte til produkterne, så de interesserede kan foretage købet. Eller endnu bedre: At skrive så gode og søgeoptimerede kategori- og produktbeskrivelser, at dine produktsider kommer til at rangere højt på søgemaskinerne.
Når det gælder optimering til e-handel, så giver det mest mening at arbejde med dine kategori- og produktbeskrivelser først.
Kontakt os> Få mere at vide om Google AdsNår du laver geografisk søgemaskineoptimering, så udnytter du, at folk søger forskelligt på Google. Hvis de for eksempel søger en fagmand til et mindre job, vil de primært søge efter den type fagmand tæt på deres by. Men når de søger en fagmand til en større opgave, vil de ofte søge i deres region som eksempelvis ”Jylland”, ”Nordjylland” eller "København”.
At forstå, hvordan folk søger efter dine produkter eller tjenester, er også en af nøglerne til at skabe vækst med SEO. Hvis eksempelvis nogen er på udkig efter en tømrer eller elektriker, vil de oftest skrive “tømrer i Odense” eller “elektriker i Slagelse”.
Omvendt vil brugerne søge regionalt efter bygherre eller virksomheder til at udføre totalentrepriser. Disse brugere er mere tilbøjelige til at indtaste “renovation af hus i København” eller “Tilbygning på hus i Jylland”.
Forståelse af dine brugeres søgeadfærd er derfor afgørende for en vellykket indsats. At målrette mod de forkerte søgeord betyder, at du risikerer at spilde det hårde arbejde på søgninger af lav værdi. Det kan godt være, du får mange placeringer i toppen af Google, men det giver dig ikke nødvendigvis mange nye kunder.
Når du strukturerer din hjemmeside og opretter sider og indhold, er interne links en af de mest oversete – men effektive - teknikker.
Søgemaskiner som Google har virtuelle maskiner, såkaldte crawlere, til at undersøge hvilke sider de forskellige sider på World Wide Web linker til.
Og en side, der har links fra andre relevante sider eller blogs på din hjemmeside, vil rangere højere. Ved at kategorisere indholdet på din hjemmeside og linke siderne i overensstemmelse med din hjemmeside, vil din placering blive øget over tid.
Eksempelvis kan du skrive blogindlæg relateret til det emne, du håber at øge dine placeringer på, og linke dem til din primære side for dette søgeord.
Det er en mindre kendt søgeoptimerings-teknik til at bygge og vedligeholde intern links. På denne måde kan du skabe siloer for dit indhold og linke sider fra egne blogs eller undersider til at styrke dine højt prioriterede sider.
Kontakt os> Få mere at vide om SoMeForestil dig at betale nogen for at lave søgemaskineoptimering og opnå den øverste placering - og få al denne trafik med en 0 % konverteringsrate? Det betyder kort sagt, at du får en masse trafik, men ingen nye kunder. Det ville gøre hele processen både dyr og ubrugelig.
Vi er besat af konverteringsrater og har finjusteret hjemmesider dag efter dag og år efter år for at presse det sidste ud af hjemmesiden. De mindste ændringer kan have en dramatisk indvirkning på din bundlinje. Ting som kognitiv belastning, placering af call-to-action (CTA), troværdighed, sociale signaler og meget mere vil blive implementeret på din hjemmeside, for at få mest muligt ud af den ekstra trafik, du får som følge af søgemaskineoptimering.
Med brugen af heatmaps og software, som optager brugernes sessioner på din hjemmeside, kan vi populært sagt ”udspionere” dine besøgende og lære, hvordan de bruger din hjemmeside. Dette vil identificere elementer, der blokerer konverteringer på din hjemmeside, så vi kan forvandle flere af dine besøgende til nye kunder.
Forestil dig, hvis du kunne fordoble antallet af nye kunder, med den samme mængde trafik. Det har vores eksperter opnået ved flere lejligheder ved hjælp af konverteringoptimering.
Du sidder måske og tænker, om SEO kan give mening for din forretning. Er der overhovedet nok, som søger på de ting, som du beskæftiger dig med? Du vil måske blive overrasket!
For at få syn for sagen, så er det lettest og billigst at starte med en SEO-rapport, hvor du kan få et overblik over, hvor du befinder dig i søgningerne lige nu, og hvor potentialet er størst, hvis du gik i gang med at arbejde målrettet med SEO i dag.
SEO fungerer jo kort sagt ved at sende trafik til hjemmesiden. Mere trafik betyder ideelt set flere kundeemner, hvilket betyder mere salg. Det er både teorien og vores erfaring i praksis.
Hvis du samarbejder med et SEO-bureau, kan du hurtigt få dit websted indstillet korrekt, så det rangerer på Google. Partnerskab med det rigtige SEO-bureau betyder, at du har et websted, der bringer organisk trafik, kundeemner og vækst til din virksomhed.
Kontakt os> Læs mere om Cloud HostingFor virksomheder, der er målrettet mod en service eller ydelse i et mindre lokalområde, er lokal søgemaskineoptimering afgørende. Med brugen af Google-kortregistrering (Google Virksomhedsprofil), kan du drastisk øge mængden af forespørgsler fra folk i dit nærområde.
En optimal strategi er at forbedre din hjemmeside og inddrage Google Maps for brugere lokalt for at skabe resultater for en servicebaseret virksomhed i et målrettet område.
Husk at være opdateret på de nyeste tendenser inden for søgemaskineoptimering. Områdesider fungerer eksempelvis ikke så godt, som de plejede. Du har sikkert set hjemmesider med hundredvis eller endda tusindvis af områdespecifikke sider. Ofte er indholdet identisk på alle siderne, kun overskrifterne er forskellige.
Opbygning af sider for at målrette søgninger efter specifikke områder er stadig en fantastisk måde at få flere forespørgsler fra dit nærområde. Men husk at hver side skal have sit eget unikke optimerede indhold. Hvis du kopierer dit indhold, så griber du søgemaskineoptimering forkert an.
For at tage et et eksempel så kan en virksomhed med base på Amager - der er målrettet kunder, der også primært er baseret på Amager - bruge vores lokale søgemaskineoptimeringsstrategier til at få toppositioner for alle områdespecifikke søgninger.
Store virksomheder, der er målrettet mod hele København, kan også få fordel af områdespecifik lokal søgemaskineoptimering for at få flere kunder. De skal bare være opmærksomme på, at indholdet bliver unikt for alle områder.
Når vi starter med at lave søgemaskineoptimering, så dissekerer vores tekniske specialister omhyggeligt din hjemmeside og dens byggeklodser.
Vi ser på din linkingstruktur, hjemmesidestruktur, sitemap, dine menuer, din hjemmesidekode, og sørger for, at hele hjemmesiden fungerer på tværs af PC, tablets og mobiltelefoner.
Vi sørger for, at brugeroplevelsen og opbygningen er, som den skal være. Vi søger efter fejl eller mangelfulde elementer såsom tomme links, brug af forkerte HTML-tags, brudte omdirigeringer – ja, faktisk alt.
Klik-igennem-hastighedsoptimering – inden for branchen kaldet CTR-optimering - maksimerer de klik, du modtager på dine links eller dine annoncer. Her er rangering på Google og oplistningen kun halvdelen af udfordringen.
Optimering af CTR vil bidrage til at øge dit salg. Vi hjælper med CTR-optimering via intelligente skrevne titel-tags, metabeskrivelser og ved at opfordre din målgruppe til at handle gennem velskrevne, engagerende annoncetekster.
Kontakt os> Få en ny professionel hjemmesideEn SEO-strategi er dybest set en plan eller en planlagt tilgang. Så i SEO er det planen for, hvilke resultater du skal opnå, og hvordan de skal opnås. En SEO-strategi kan starte med at redesigne og udvikle din hjemmeside, før du omskriver og optimerer din hjemmesides indhold til søgning.
Så kan det næste skridt være at rulle landingssider ud for at målrette dine søgeord. Derefter kan det give mening at specificere det blog-indhold, som skal oprettes. Hvordan man konkret vælger at udrulle en SEO-strategi afhænger både at målsætningen, budgettet og prioriteringen af ressourcerne. En god SEO-strategi har ofte flere punkter og et mål, der ledsager hvert enkelte punkt.
Der er mange flere elementer der indgår i en SEO-strategi. Den kan omfatte alt fra linkbygning til en ledsagende PPC-kampagne, eller endda en hel digital PR-strategi.
Når vi taler om on-page SEO, taler vi om alle de ting, vi kan gøre for at optimere indholdet, koden og strukturen af dit webside. Så vi kan omskrive dit tekstindhold for at sikre, at det er optimeret til alle de rigtige søgeord, og vi kan sørge for, at der er de rigtige søgeord i overskrifterne.
SEO-indsatsen vil fortsætte gennem optimering af alle billeder og deres titler og alt. Tekster på websiden. Derefter ser vi måske på din webadresse – er strukturen helt rigtig? Hvad med dine titeltags og metabeskrivelser?
On-page SEO kan også henvise til elementer, der har brug for optimering i dit websteds backend. Så din sides hastighed, koder og din hjemmesides generelle evne til at blive læst af søgemaskinerne. On-page SEO er en vigtig opgave at tackle, før du kommer til off-page optimering. Dette skyldes, at on-page-siden af tingene forbereder din hjemmeside og alle dens sider til succes, som off-page-teknikkerne kommer til at bygge på.
Når vi har taget os af on-page optimeringen, er det tid til at skalere din kampagne med off-page SEO optimering. Meget lig on-page optimering handler det om at optimere de elementer, som vi ser på siden – dog med udgangspunkt i andre sider, der linker til din.
Off-page SEO handler om at optimere de elementer, der ligger uden for din hjemmeside, men som stadig påvirker den.
Så når vi taler om off-page, taler vi om linkbygning – at sikre, at der er masser af højkvalitative, autoritative links, der peger på din hjemmeside. En del af dette arbejde kan gøres som PR, hvor man laver godt indhold til andre sider, for at få dem til at linke til din egen side.
Derudover kan det ofte betale sig at indgå samarbejde med betydningsfulde sites eller blogs, som er villige til at linke til ens indhold, og dermed vise søgemaskinerne, at dit indhold er værdifuldt for besøgende. Det kaldes også linkbuilding inden for branchen.
Kontakt os > Læse mere om supportSidehastighed er et af de vigtigste parametre ifølge Googles egne retningslinjer for søgemaskineoptimering.
Efter at have kørt vores egne eksperimenter blev det klart, at sidehastighed har store betydning, når det kommer til at forbedre organiske placeringer for hyper konkurrenceprægede søgeord på længere sigt.
Enhver hjemmeside der indlæses på flere sekunder, mister en masse potentiel trafik og potentielle salg. Ikke kun på grund af lavere placeringer blandt søgeresultaterne, men også fordi brugerne dropper hjemmesiden, fordi det indlæses for langsomt. De bouncer, som det hedder inden for branchen.
Derfor tager vi sidehastighed meget alvorligt. Google meddeler ofte, at de opdaterer deres algoritme til at favorisere hjemmesider, der indlæses hurtigt. Det er derfor afgørende for enhver vellykket kampagne.
Der er mange måder at fremskynde en god placering blandt søgeresultaterne. Du kan eventuelt tjekke vores sidehastighed. Du vil måske blive overrasket.
Linkbuilding er en af de mest værdifulde off-page teknikker. Linkbuilding booster din indsats på din egen hjmmeside betydeligt. Linkbuilding fungerer på den måde, at linket fra den anden hjemmeside fortæller Google (eller den søgemaskine, du vælger), at din side er værdifuld inden for det emne, som du skriver om, og den er værd at citere.
Hvis linket kommer fra en hjemmeside, der allerede har en stærk autoritet og høje rangeringer i sig selv, så er det endnu bedre.
Der er dog mere i det end blot at bede om links. Vi skaber nyt, værdifuldt indhold, udfører professionelt opsøgende arbejde på dine vegne og bruger alle de bedste metoder til at finde de ekstra links. Det betyder, at du vil have højst engagerende, super informative, og vigtigst af alt, værdifuldt indhold, der tiltrækker alle disse backlinks fra andre hjemmesider af høj kvalitet og med høj autoritet.
Kontakt os> Få ny webshop der sælgerNår man laver SEO, så bliver indhold ofte udviklet med bestemte søgninger for øje. Det kan være, at elektrikeren i Slagelse gerne vil have kunder, som søger en elektriker, men hvis han eksempelvis har specialiseret sig i at installere ladebokse, så ville det give mening at målrette indsatsen imod specifikke søgninger.
Inden for branchen hedder det longtail optimering, da man ikke søger på de hyppigste søgninger som ”elektriker Slagelse”, men i stedet fokuserer på mindre hyppige søgninger som ”ladeboks installation Slagelse”.
Den strategi betyder tre ting:
”Men hvorfor så ikke altid satse på longtail?”, tænker du måske? Det er simpelthen fordi, at du ofte gerne vil have en blanding af shorttail, altså de hyppige og populære søgninger, og et særligt værdifuldt udsnit af longtail-søgetermerne.
Hvis du ikke har et så stort budget til at lave søgemaskineoptimering, så giver det nogle gange mening at starte med longtail, og så tage dig tid og opbygge indsatsen til at begynde at konkurrere om de populære søgninger henad vejen.
Først er det vigtigt at vide, hvad forskellen på SEO og PPC er:
Begge dele er vigtige, men på hver deres måde. Hvis du ønsker at få resultater, der skaber forandring, fra din digitale markedsføring og opretholde denne vækst på lang sigt, skal du arbejde med SEM (Search Engine Marketing) og SEO.
SEO er fantastisk for virksomheder, fordi det er mere rentabelt. Du betaler ikke pr. klik — men du investerer på forhånd i søgeordsanalyse, indholdsudvikling og teknisk optimering for at sikre, at din hjemmeside placeres højere på Google. Men det er ikke den perfekte løsning til alt. Rangering tager tid, og med over 300 faktorer, der betragtes som en del af Googles algoritme, er det svært at forudse præcis, hvor dit websted vil lande i resultaterne, selvom du gør alt rigtigt.
På den anden side er PPC hurtig at oprette, men kan være dyrere. Du betaler pr. klik, hvilket betyder, at hvis du ønsker mere trafik, skal du betale for det. Her kommer resultaterne til løbende at koste dig noget. Og selv om du kører kampagner, så skal din hjemmeside stadig være optimeret til at konvertere de besøgende, som så kommer.
Ofte anbefaler vi, at du kombinerer SEO og PPC.
Det betyder, at hvis du ikke bliver vist organisk, har du stadig en chance for at blive vist i betalte resultater og omvendt. Derudover har virksomheder, der investerer i begge, en tendens til at se bedre klikfrekvenser til deres sider fra søgemaskiner.
Rich Snippets kan give mere plads blandt søgeresultaterne og øge din trafik betydeligt på Google-forsiden. De bliver også kaldt ”udvidede uddrag” på dansk.
De seneste år har Google anvendt korte uddrag, til at svare på konkrete spørgsmål blandt de organiske søgeresultater. Disse resultater får naturligvis ofte flere brugere.
Vores tjenester omfatter opsætning af Rich Snippets strukturerede data (også kendt som Schema Markup) til din hjemmeside, så du kan drage fordel af så mange af disse som muligt på dine vigtigste søgeord. Strukturerede Data giver dig mere synlighed på Google, og øger mængden af forespørgsler samt salg fra din hjemmeside.
Som en ekstra bonus, så arbejder Google løbende på at inddrage Rich Snippets som svar i søgninger med stemmestyring. Det betyder, at når en person siger: ”Hey Google...” til sin Google Home, så er det dit svar og din hjemmeside, som bliver nævnt.